søndag 13. oktober 2013

Fortsatt ikke strøm....grr!:-(

Det er utrolig irriterende at vi ikke har fått strøm enda. Vi kunne faktisk ha bodd i huset vårt om vi hadde hatt strøm. Jeg må ringe og purre i morgen igjen...! Det er en måned siden elektrikeren bestilte strøm. Riktignok hadde ikke vi gravd klart til kabel - men det fikk vi heller ikke beskjed om. Jeg måtte ringe for å få beskjed om det - og da gjorde vi det samme dag. Jeg ringte energiverket morgenen etter, og da skulle de fikse det i de nærmeste dagene. Det har gått en uke til nå.

Bilder fra de siste dagene;
9. oktober:
Husets første blomst!!:-) Den fikk vi av Vibeke!:-) ..som også kom med både kake og kaffe! :-):-)

Kara jobbet med garasjeporten - de limte på styrofoamplater


11. oktober: I dag hadde vi inspeksjon av Tore og Arne. De hadde noen småting som de nevnte at vi måtte gjøre for at vi kan kunne bo i huset. Det ene var å få på gelender i trappa. Derfor satte kara i gang med dette med en gang de hadde reist. Jeg beiset trappa i garasjen brun!
 FØR:

Stor forskjell



ETTER:
Ferdig med "framsida"

Min høye flotte samboer hjalp meg med siden av trappa

Trappa i huset MED gelender. Disse skal males - og det samme skal trappa.

12. oktober: 
Kara skar jevn kant mellom trappa og parketten før de fuget med svart silikon

Vi smurte membran på dørstokken på badet oppe

..og på dørstokken på badet vårt

Etter forklaring fra Arne rettet kara opp ytterdøra som har knirket en god stund. De skar bort skum og rettet opp med bord og kiler.

Kara var effektive og satte på plass ventilatorhettene 
Avsugsventil

Tilluftsventil




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar